Profesjonalna Fotografia Wnętrz i Nieruchomości

Od ponad dziesięciu lat tworzę wirtualne panoramy 360. Aktywnie uczestniczę w programie Google Street View Trusted. Tworzę wirtualne spacery w technologii Google Street View w bardzo wysokiej jakości. Fotografuję wnętrza i nieruchomości. Witam na mojej stronie.

Strona główna > Blog > Jak zostać sławnym fotografem w sieci?

Jak zostać sławnym fotografem w sieci?

Poniedziałek 6 sierpnia 2018, przez Radosław Sobik

Wszechobecny internet z jednej strony ułatwia ścieżkę kariery, z drugiej zwiększa konkurencję. Jeśli stawiasz swoje pierwsze kroki w branży fotograficznej lub pragniesz bardziej wypromować swoją działalność, musisz prześledzić wszystkie opcje, które zapewnią Ci rozpoznawalność w sieci, od aktywności w social media po dobre pozycjonowanie.

Wyróżnij się na portalach społecznościowych

Stworzenie ciekawej galerii wyselekcjonowanych i opracowanych zdjęć jest podstawowym zadaniem profesjonalnego fotografa. Każdy portal społecznościowy rządzi się swoimi prawami i warto wybrać ten odpowiedni do określonego etapu kariery. Rozwój fotografii cyfrowej zwiększył ilość obrazów umieszczanych w sieci, czego negatywnym skutkiem jest nadmiar zdjęć o niskiej jakości lub szybkich selfie, które codziennie zalewają internet. Problemem jest również ich uporządkowanie i przechowywanie, z czym borykają się portale społecznościowe. Jak w takim razie wyróżnić się w tym artystycznym rozgardiaszu, w którym zawodowcy mieszają się z amatorami?

Bardzo dużą, a do tego ciągle rosnącą, popularnością cieszy się od kilku lat Instagram, który pozwala na hosting zdjęć, ale również na ich edycję, udostępnianie na innych portalach społecznościowych oraz na korzystanie z cyfrowych filtrów, a to stanowi okazję do jeszcze lepszego wypromowania się w sieci. Znaczenie portalu wzmacnia również jego dopasowanie do urządzeń mobilnych i praktycznie ta funkcja jest podstawą jego sukcesu. Instagram to dobre rozwiązanie dla artystów, którzy szukają nie tylko ruchu na własnej stronie, osiąganego dzięki dobremu pozycjonowaniu, ale dywersyfikują sposoby budowania własnej rozpoznawalności.

Bardziej profesjonalnym serwisem jest Flickr, będący przechowalnią zdjęć, która umożliwia ich katalogowanie, udostępnianie i tagowanie. Profesjonaliści mogą stworzyć na nim portfolio i posłużyć się nim w kontakcie z klientem. Zawodowcy mogą również stworzyć profesjonalną galerię na serwisach EyeEm i 500px, gdzie zamieszczane prace mają wyższą wartość artystyczną niż te, które widzimy na Instagramie czy Facebooku. Wśród tego typu portali wyróżnia się również Behance, gdzie zarówno fotografowie, jak i graficy mogą stworzyć swój profil, który staje się jednocześnie ich portfolio dostępnym dla potencjalnych klientów.

Siła obrazów w blogosferze

Ogromny rozwój blogosfery pokazuje społeczną potrzebę “afiszowania się” oraz wielką siłę obrazów. Informacje w nich zawarte uważane są, czasem niesłusznie, za bardzo wiarygodne, a możliwość promowania się za pośrednictwem swojego bloga stała się pomysłem na życie. W sferę tę również wkroczyli fotografowie, którzy w przystępny sposób pragną dzielić się swoimi dokonaniami, budując zarazem znaczenie swojej marki. Blogi to niezwykle prężne medium wykorzystywane w kampaniach marketingowych i PR-owych, a nawet w działaniach z branży SEO. Blogerzy to coraz częściej znawcy w swej dziedzinie, którzy tworzą merytoryczne treści. Ich działalność wpisuje się najczęściej w strategię personal branding, budującą wizerunek i zwiększającą reputację na rynku.

Internet stanowi obecnie główne źródło informacji, dlatego media cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Społeczeństwo zdecydowanie rzadziej ogląda telewizję oraz słucha radia na rzecz wszelkich narzędzi i kanałów w sieci. Rosnącą popularnością cieszą się videoblogi, które również w umiejętny sposób mogą wykorzystać fotografowie. Badania wykazują, że najczęściej decyzje zakupowe są podejmowane na bazie informacji zaczerpniętej z sieci, dlatego wpływ blogów jest nieoceniony. Wzmacniają one moc witryn poprzez realizowanie różnych aspektów SEO oraz pomagają w budowaniu wizerunku marki. Umożliwiają również dotarcie do bardzo sprecyzowanego grona odbiorców, głównie pasjonatów danej dziedziny. Branża fotograficzna chętnie wykorzystuje te narzędzia, gdyż znakomicie promują zawodowców, a blog (lub nawet videoblog) jest doskonałym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Widoczność w sieci

Przy mnogości bardziej i mniej artystycznych serwisów, należy pamiętać, że są one formami autoprezentacji bardzo skutecznymi na początku kariery. Jednak podstawowym narzędziem komunikacji z klientem i skuteczną reklamą jest strona internetowa, świadcząca o profesjonalizmie własnej działalności. Nie tylko użyteczność i estetyka jej formuły jest istotna, choć z pewnością decydująca. Należy przede wszystkim pamiętać, że musi ona zostać odnaleziona przez grupę docelową.

Aby ułatwić klientowi zapoznanie się z naszą działalnością, niezbędne jest właściwe wypozycjonowanie, które zapewni nam właściwe miejsce w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla określonych fraz kluczowych. Proces ten bazuje na wprowadzaniu odpowiednich modyfikacji, na udoskonaleniach technicznych i zdobywaniu linków, które przyciągną klientów do naszej platformy. Efekt nie jest natychmiastowy, aczkolwiek długotrwały i zagwarantuje wzrost ruchu na naszej stronie internetowej. Warto zapoznać się z ofertą, takich firm jak iCEA, które specjalizują się w optymalizacji stron i content marketingu. Połączenie profesjonalizmu z wymienionymi działaniami zagwarantuje nam pełny sukces i dużą rozpoznawalność.