Rekomendowany Fotograf Google ★

Od ponad dziesięciu lat tworzę wirtualne panoramy 360. Aktywnie uczestniczę w programie Google Street View Trusted. Tworzę wirtualne spacery w technologii Google Street View w bardzo wysokiej jakości. Fotografuję wnętrza i nieruchomości. Witam na mojej stronie.

Strona główna > Blog > Sesja komercyjna - korzyści dla Twojej firmy

Sesja komercyjna - korzyści dla Twojej firmy

Czwartek 10 grudnia 2015, przez Radosław Sobik

Jeśli chcesz zareklamować swój produkt, najlepsza jest do tego sesja komercyjna. Przedstawiony w sposób atrakcyjny na fotografiach produkt, pomoże zachęcić klientów do kupienia danej rzeczy.

Czym jest fotografia komercyjna? To rodzaj fotografii wykonywanej przy współpracy z klientem i nastawionej na zwiększenie sprzedaży jego towarów lub usług. Z tego względu zdjęcia mogą się odbywać zarówno w studiu jak i w plenerze.

Jakie produkty można zareklamować?

W zasadzie - każde. Przede wszystkim jednak sesje komercyjne dotyczą przedmiotów. Istnieje, powiedzmy, firma zajmująca się sprzedażą obuwia. Przed wprowadzeniem do sprzedaży kolekcji sezonowej, potrzebuje ona dobrej jakości fotografii swoich produktów. Albo marka sprzedająca sprzęt narciarski, która swoje artykuły ma zareklamować w piśmie branżowym. Zarówno jedna, jak i druga firma powinny zwrócić się do doświadczonego fotografa, który wykona atrakcyjną wizualizacje produktów klienta. W przypadku drobnych i średniej wielkości przedmiotów ma miejsce sesja w studiu. Inna sytuacja jest wtedy, gdy promuje się usługi: hotelu, kawiarni, baru czy klubu. Wówczas sesja studyjna jest wykorzystywana rzadziej, a zdjęcia odbywają są w miejscu wskazanym przez klienta - w promowanym lokalu gastronomicznym czy obiekcie rozrywkowym. Pod tym względem sesja komercyjna w dużym stopniu różni się od zdjęć biznesowych (http://portret24.pl/sesje-komercyjne-i-biznesowe).

Jak przygotować się do sesji komercyjnej?

Jako klient zgłaszający się do fotografa, nie musisz mieć w głowie konkretnego pomysłu na sesję. Powinieneś jedynie mieć dostęp do produktów, które chcesz zareklamować. Plan działań stworzycie razem z fotografem. Zawodowiec potrafi wysłuchać Twoich wskazówek i dostosuje się do potrzeb, ale również wykaże się własną inicjatywą. Ważne jest omówić wszystkie niuanse jeszcze przed sesją, zastanowić się, jakie walory produktu warto wyeksponować na zdjęciach, czy zaangażować do sesji modeli, w jakich środkach masowego przekazu mają być wykorzystane fotografie. Inne bowiem tła i rekwizyty są wykorzystywane w sesjach reklamujących stroje kąpielowe, a inne - przy fotografowaniu sprzętu do parzenia kawy. Pamiętaj, że w sesji komercyjnej nie ma miejsca na dowolność i przypadkowość, cała praca od początku do końca musi być dokładnie rozplanowana. Na początku określ również, jaki budżet przeznacza firma na sesję. Dzięki temu fotograf będzie wiedział, w jaki sposób rozdysponować fundusze, by jak najlepiej przysłużyły się one promocji wizerunku Twojej firmy i reklamie produkowanych przez Ciebie towarów.